CAFM – Oblasti využití

Oblasti využití CAFM systémů

Níže jsou orientačně vyjmenovány oblasti, ve kterých je možno využít CAFM systémy. Většina systému je k dispozici ve formě „stavebnic“, takže si klient může vybrat jen ty části, které využije.

Pasportizace budov

Evidence dat od pozemků po místnosti, od parametrů a vlastnosti jednotlivých částí (tabulka dat) až po výkres). Jedná se o základní stavební kámen CAFM systémů.

  • Nastavení struktury nemovitostí
  • Evidence základní informací o objektech (fotografie, výkresy, technické listy, údaje z katastru)
  • Informace o stavebních prvcích
  • Evidence počtů prvků a ploch prostorů
  • Možnost zaznamenávat stav opotřebení
  • Evidence a správa DSPS, evidence provozní dokumentace

 

Technická správa budov

Údržba, podpora provozu, revizní činnosti, preventivní plánovaná údržba objektů a technologií)

  • Evidence všech technologií a technických prvků (včetně všech dat o těchto technologiích)
  • Kompletní možnost plánování údržby a revizí včetně evidence dokumentů (revizních zpráv)
  • Časové alokace pracovníků
  • Reporty a přehledy jak v plánu, tak zpětně
  • Sledování opakujících se poruchových stavů, predikce nutnosti investic

 

Energetický management

Včetně povinností vyplývajících z ISO 50001

  • Evidence odběrných míst všech médií s napojením na pasport (plochy)
  • Možnost sledování spotřeb, ruční vkládání i napojení na systémy MaR
  • Přehledy a meziroční srovnání spotřeb a spotřeby na m2 pro lepší porovnávání
  • Spolu s modulem Investice výborná podpora pro ISO 50001
  • Vyúčtování spotřeb nájemců

 

Oblast PO & BOZP

  • Evidence požární dokumentace a dokumentace BOZP
  • Evidence dokumentace HCCP
  • Evidence zápisů z kontrolních činností

 

HelpDesk

  • Klasický systém hlášenek s podporou řešení
  • Schvalovací workflow, notifikace
  • Přehledy, podpora pro fakturaci a řízení nákladů, sledování KPI
  • Podpora řízení investic u požadovaných stavebních úprav
  • Možnost schvalování cenových nabídek

 

Evidence a práce s výkresovou dokumentací (CAD, GIS, BIM modely a CDE)

  • Zobrazování BIM modelů
  • Práce s daty uvedenými v BIM modelech, prvky a jejich parametry
  • Možnost napojení na technologický a stavební pasport

 

Správa dokumentů

  • Evidence stavební dokumentace
  • Evidence provozní dokumentace
  • Evidence a správa smluvní dokumentace

 

Úklidové služby

  • Evidence a optimalizace (plánování) nákladů a procesů z důvodu přístupných informací o výměrách a druhů ploch
  • Možnosti definice četnosti a způsobu údržby úklidu v návaznosti na KPI a dodržení SLA
  • Detailní podklad k nastavení standardů

 

Zahradní služby a údržba zeleně

  • Evidence a optimalizace (plánování) nákladů a procesů z důvodu přístupných informací o výměrách a typů zeleně
  • Možnosti definice četnosti a způsobu údržby zeleně v návaznosti na KPI a dodržení SLA
  • Detailní podklad k nastavení standardů

 

Ostraha objektů a ochrana osob

  • Možnost kontroly práce ostrahy formou evidence činností při pochůzkách s možnosti evidence do CAFM systému
  • Zapojení pracovníků ostrahy do systému HelpDesku

 

Odpadové hospodářství a oblast ESG

  • Přehledy produkce odpadů
  • Materiálové certifikáty (zdravotní nezávadnost, C2C apod.)
  • Evidence uhlíkové stopy

 

Evidence majetku

  • Od pořízení přes zavedení do evidence až po vyřazení, podpora bar a QR kódů
  • Klasická podpora procesu inventury, včetně čteček, inventurních soupisů, přehledů mank a přebytků
  • Lze využít zejména na majetek, okrajově na skladové zásoby

 

Řízení akcí (event management) a gastro služeb

  • Organizace jednotlivých eventových akcí (včetně gastro služeb)

 

Správa vozového parku

  • Evidence vozidel, jejich vybavení, přidělení
  • Kniha jízd a podklady pro mzdy včetně integrace na GPS systémy a elektronickou knihu jízd
  • Údržba a provoz včetně integrací na systémy platebních karet PHM
  • Sledování nájezdů, nákladů na pojištění, spotřební materiál, opravy.
  • Vyhodnocování efektivnosti využití vozidel, zvážení možnosti sdílení, půjčování

 

Evidence investic a reklamací

  • Plánování a řízení investičních akcí
  • Projektový pohled
  • Ekonomický pohled (od plánu, přes rozpočtu, objednávky až po čerpání v podobě faktur)
  • Podpora reklamačního řízení

 

 Pojištění

  • Evidence pojištění, ať už nemovitého nebo movitého majetku (např. vozového parku)
  • Řízení likvidace a evidence pojistných událostí

 

 Klíčové a karetní hospodářství

  • Evidence vydaných klíčů a karet

 

Majetkoprávní operace

  • Řízení a evidence majetkoprávních operací
  • Proces zpracování s vazbou na vydaná rozhodnutí vedení společnosti, zajištění podkladů pro toto rozhodnutí, splnění zákonem daných podmínek (evidence zveřejnění, podání návrhu na vklad, zaplacení DPH apod.)
  • Evidence pozemků, vazba na KN

 

Řízení stěhování a dislokací

  • Evidence rozmístění kanceláří a jejich obsazeno (dle počtu zaměstnanců a dle oddělení)

Dokumenty ke stažení

Název souboru (xx kB)

Název souboru (xx kB)