Rok 2023 je už skoro za dveřmi. Jak změní pracovní podmínky a správu kanceláří? Co můžeme vyčíst ze současných trendů? Mezi hlavní taháky bude rozhodně patřit komfort a spokojenost zaměstnanců. Nezapomínejte ale ani na dobré vybavení kanceláří. Jak na to?
Spokojení zaměstnanci jsou receptem na úspěch každé firmy. Jak pro ně můžete vytvořit prostředí, kde se budou cítit příjemně a kam se budou rádi vracet? Spravovat kanceláře efektivně není hračka. Tématu se proto věnují odborníci z Bookigy, kteří pomáhají firmám, aby měli v kanceláři pořádek.
Lidé chtějí komfort a flexibilitu
Není žádným překvapením, že zaměstnanci chtějí, aby se jim dobře pracovalo. Flexibilní pracovní doba, čas na sebe, místo na odpočinek nebo možnost pracovat z domova. Člověk stráví v práci třetinu svého života, měl by ji proto strávit v příjemném prostředí.
Je to navíc výhodné i pro zaměstnavatele. Spokojenější zaměstnanec bude pracovat lépe a přinášet vyšší zisk. Flexibilitu nabízí dnes už populární hybridní režim práce, který kombinuje práci z domova a kanceláře. Zaměstnanci tak nemusí být přikovaní v práci každý den od rána do večera a mají více času na sebe a své blízké.
Jelikož můžou pracovníci dorazit do kanceláře kdykoliv během týdne nebo dne, nezapomínejte na to, aby si měli kam sednout. Řešení nabízí například sdílená pracovní místa. Jak fungují? Zaměstnanci využívají místa, která jsou zrovna k dispozici, když potřebují. Pokud zrovna pracují z domova, jejich místo ocení kolegové v kanceláři. Zajistíte tím pracovní místa pro všechny.
Vybavení kanceláří je důležité
Přestože je práce z domova v trendu, určitě nezapomínejte na samotné kanceláře. Hybridní model kombinuje obojí a vyžaduje jiný přístup než tradiční model, na který jsme byli dříve zvyklí. Zaměstnanci se nemusí hlásit v kanceláři ráno v 8. V kanceláři můžou strávit jenom část dne nebo celý den pracovat z domova.
Možnost práce z domova navíc znamená, že můžete optimalizovat kapacitu svých kanceláří a snížit náklady na pracovní místa. Agilní kanceláře jsou na vzestupu a jejich role bude v příštím roce ještě důležitější. Open space se sdílenými pracovními místy, ale také coworkingové místnosti vám pomůžou využít potenciál kanceláří naplno.
Flexibilní kancelář je navíc příležitostí i pro samotné firmy. Můžete totiž jednoduše zjistit, jak moc lidé pracovní místa využívají, upravit podle toho kanceláře a snížit své náklady. Možná zjistíte, že ve skutečnosti nepotřebujete tolik pracovních míst, protože je zaměstnanci zkrátka nevyužívají.
Moderní technologie a méně papírování
Už jste slyšeli o cloudu? Pomáhá digitalizovat, vyřizovat věci na dálku nebo omezovat plýtvání papírem. Když přesunete své dokumenty nebo práci do cloudu, snížíte tím svou uhlíkovou stopu a nebudete se muset trápit s papírovými dokumenty.
Hybridní práce totiž vyžaduje moderní technologie pro každodenní fungování. Jak lidé zjistí, která místa jsou volná? Jak si je můžou zabrat? S tím vám pomůže třeba online rezervační systém Bookigy. Zaměstnanci si v aplikaci můžou najít a zerezervovat volné místo předem. Nebudou tak ztrácet čas hledáním volné židle až v kanceláři.
Jako správci kanceláří budete mít zase k dispozici manažerské přehledy. Systém nabízí detailní statistiky a pravidelné reporty, kde najdete třeba, jak moc lidé která místa využívají. Můžete podle toho uzpůsobit kanceláře na základě pevných dat a snížit náklady na pracovní prostory. Bookigy od Unicorn je cloudová aplikace, do které mají uživatelé přístup odkudkoliv a kdykoliv.
Zajímá vás office management? Chcete se dozvědět, jaké trendy v oboru přinese rok 2023? Pak si nenechte ujít webinář zdarma od Bookigy! Dozvíte se, jak přizpůsobit kanceláře požadavkům zaměstnanců a na co byste se měli připravit. Webinář proběhne už na začátku listopadu. Neváhejte se proto včas zaregistrovat!